ПІДВИЩЕННЯ АЕРОДИНАМІЧНОЇ ЯКОСТІ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА СХЕМИ «ТАНДЕМ» ПІДБОРОМ ПРОФІЛІВ КРИЛ
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-377129201557356Ключові слова:
літальний апарат, схема «тандем», аеродинамічний профіль, напливи на крилі, аеродинамічна якість, поздовжня стійкістьАнотація
В роботі аналітично-розрахунковим методом проведено порівняння аеродинамічної якості та поздовжньої стійкості компоновок БпЛА схеми «тандем» з від'ємним та нульовим кутами деградації – в останньому випадку з напливами на передньому крилі, а також з різними профілями на передньому та задньому крилах. Показано, що при від’ємному куті деградації схема може використовуватись в широкому діапазоні центрівок і бути оптимізованою для крейсерського режиму польоту (з нульовими балансувальними втратами) при збереженні стійкості на великих кутах атаки. При нульовому куті деградації система з напливами або з різними профілями також може бути стійкою в широкому діапазоні кутів атаки, але характеризується значними балансувальними втратами. Для їх уникнення можна використовувати профілі з додатним коефіцієнтом , однак це також призводить до втрати максимальної аеродинамічної якості.Посилання
Сутугин, Л. И. Основы проектирования самолетов [Текст] / Л. И. Сутугин. – М. : Оборонгиз, 1945. – 268 с.
Юрьев, Б. Н. Экспериментальная аэродинамика [Текст]. В 2 ч. Ч. 2 «Индуктивное сопротивление» / Б. Н. Юрьев. – М. : НКОП СССР, 1938. – 275 с.
Q-talk 94 – The Quickie Airfoils [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.quickheads.com/index.php?
option=com_content&view=article<emid=265&id=1026 – 03.11.2015.
Масько О.М. Дослідження аеродинамічних характеристик стабілізаторів звалювання для удосконалення місцевої аеродинаміки безпілотних літальних апаратів малого класу нетрадиційних схем [Текст] / О.М. Масько, І.С. Кривохатько. – Матеріали науково-технічної конференції «Актуальні проблеми розвитку безпілотних літальних апаратів». – К.: НАУ, 2011.
T. W. Feistel and S. B. Anderson. A Method for Localizing Wing Flow Separation at Stall to Alleviate Spin Entry Tendencies [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/76908/ AIAA-1978-1476-516.pdf?sequence=1 – 03.11.2015.
Improving Airplane Stall Characteristics with Fixed Devices [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.airspeedalive.com/writings/improving-airplane-stall-characteristics-with-fixed-devices – 03.11.2015.
Кривохатько І.С. Метод визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми «тандем» [Текст] / І.С. Кривохатько. – Дис. на здоб. вч. ступ. к.т.н. – К.: НАУ, 2015. – 251 с.
Руководство для конструкторов [Текст] Т.1. Аэродинамика. Гидромеханика. Прочность. – М.: Бюро Новой техники НКАП, 1943.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).