ПІДВИЩЕННЯ АЕРОДИНАМІЧНОЇ ЯКОСТІ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА СХЕМИ «ТАНДЕМ» ПІДБОРОМ ПРОФІЛІВ КРИЛ

Автор(и)

  • Ілля Станіславович Кривохатько Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем, Україна https://orcid.org/0000-0002-8213-6176

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-377129201557356

Ключові слова:

літальний апарат, схема «тандем», аеродинамічний профіль, напливи на крилі, аеродинамічна якість, поздовжня стійкість

Анотація

В роботі аналітично-розрахунковим методом проведено порівняння аеродинамічної якості та поздовжньої стійкості компоновок БпЛА схеми «тандем» з від'ємним та нульовим кутами деградації – в останньому випадку з напливами на передньому крилі, а також з різними профілями на передньому та задньому крилах. Показано, що при від’ємному куті деградації схема може використовуватись в широкому діапазоні центрівок і бути оптимізованою для крейсерського режиму польоту (з нульовими балансувальними втратами) при збереженні стійкості на великих кутах атаки. При нульовому куті деградації система з напливами або з різними профілями також може бути стійкою в широкому діапазоні кутів атаки, але характеризується значними балансувальними втратами. Для їх уникнення можна використовувати профілі з додатним коефіцієнтом , однак це також призводить до втрати максимальної аеродинамічної якості.

Біографія автора

Ілля Станіславович Кривохатько, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем

асистент кафедри приладів та систем керування літальними апаратами

Посилання

Сутугин, Л. И. Основы проектирования самолетов [Текст] / Л. И. Сутугин. – М. : Оборонгиз, 1945. – 268 с.

Юрьев, Б. Н. Экспериментальная аэродинамика [Текст]. В 2 ч. Ч. 2 «Индуктивное сопротивление» / Б. Н. Юрьев. – М. : НКОП СССР, 1938. – 275 с.

Q-talk 94 – The Quickie Airfoils [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.quickheads.com/index.php?

option=com_content&view=article&ltemid=265&id=1026 – 03.11.2015.

Масько О.М. Дослідження аеродинамічних характеристик стабілізаторів звалювання для удосконалення місцевої аеродинаміки безпілотних літальних апаратів малого класу нетрадиційних схем [Текст] / О.М. Масько, І.С. Кривохатько. – Матеріали науково-технічної конференції «Актуальні проблеми розвитку безпілотних літальних апаратів». – К.: НАУ, 2011.

T. W. Feistel and S. B. Anderson. A Method for Localizing Wing Flow Separation at Stall to Alleviate Spin Entry Tendencies [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/76908/ AIAA-1978-1476-516.pdf?sequence=1 – 03.11.2015.

Improving Airplane Stall Characteristics with Fixed Devices [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.airspeedalive.com/writings/improving-airplane-stall-characteristics-with-fixed-devices – 03.11.2015.

Кривохатько І.С. Метод визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми «тандем» [Текст] / І.С. Кривохатько. – Дис. на здоб. вч. ступ. к.т.н. – К.: НАУ, 2015. – 251 с.

Руководство для конструкторов [Текст] Т.1. Аэродинамика. Гидромеханика. Прочность. – М.: Бюро Новой техники НКАП, 1943.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-18

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій