ПІДВИЩЕННЯ АЕРОДИНАМІЧНОЇ ЯКОСТІ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА СХЕМИ «ТАНДЕМ» ПІДБОРОМ ПРОФІЛІВ КРИЛ
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-377129201557356Ключові слова:
літальний апарат, схема «тандем», аеродинамічний профіль, напливи на крилі, аеродинамічна якість, поздовжня стійкістьАнотація
В роботі аналітично-розрахунковим методом проведено порівняння аеродинамічної якості та поздовжньої стійкості компоновок БпЛА схеми «тандем» з від'ємним та нульовим кутами деградації – в останньому випадку з напливами на передньому крилі, а також з різними профілями на передньому та задньому крилах. Показано, що при від’ємному куті деградації схема може використовуватись в широкому діапазоні центрівок і бути оптимізованою для крейсерського режиму польоту (з нульовими балансувальними втратами) при збереженні стійкості на великих кутах атаки. При нульовому куті деградації система з напливами або з різними профілями також може бути стійкою в широкому діапазоні кутів атаки, але характеризується значними балансувальними втратами. Для їх уникнення можна використовувати профілі з додатним коефіцієнтом , однак це також призводить до втрати максимальної аеродинамічної якості.Посилання
Сутугин, Л. И. Основы проектирования самолетов [Текст] / Л. И. Сутугин. – М. : Оборонгиз, 1945. – 268 с.
Юрьев, Б. Н. Экспериментальная аэродинамика [Текст]. В 2 ч. Ч. 2 «Индуктивное сопротивление» / Б. Н. Юрьев. – М. : НКОП СССР, 1938. – 275 с.
Q-talk 94 – The Quickie Airfoils [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.quickheads.com/index.php?
option=com_content&view=article<emid=265&id=1026 – 03.11.2015.
Масько О.М. Дослідження аеродинамічних характеристик стабілізаторів звалювання для удосконалення місцевої аеродинаміки безпілотних літальних апаратів малого класу нетрадиційних схем [Текст] / О.М. Масько, І.С. Кривохатько. – Матеріали науково-технічної конференції «Актуальні проблеми розвитку безпілотних літальних апаратів». – К.: НАУ, 2011.
T. W. Feistel and S. B. Anderson. A Method for Localizing Wing Flow Separation at Stall to Alleviate Spin Entry Tendencies [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/76908/ AIAA-1978-1476-516.pdf?sequence=1 – 03.11.2015.
Improving Airplane Stall Characteristics with Fixed Devices [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.airspeedalive.com/writings/improving-airplane-stall-characteristics-with-fixed-devices – 03.11.2015.
Кривохатько І.С. Метод визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми «тандем» [Текст] / І.С. Кривохатько. – Дис. на здоб. вч. ступ. к.т.н. – К.: НАУ, 2015. – 251 с.
Руководство для конструкторов [Текст] Т.1. Аэродинамика. Гидромеханика. Прочность. – М.: Бюро Новой техники НКАП, 1943.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND , котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).