ЧИСЕЛЬНЕ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ АЕРОДИНАМІКИ ТЕЛЕСКОПІЧНОГО КРИЛ
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-377127201438045Ключові слова:
телескопічне крило, аеродинамічні характеристики, чисельні методи аеродинаміки, аеродинамічна труба, низькі числа РейнольдсаАнотація
Розглянута проблема визначення аеродинамічних характеристик телескопічного крила БПЛА. Надано теоретичне обґрунтування переваги телескопічного крила над звичайним крилом з точки зору аеродинамічної якості. Проведені чисельні та експериментальні дослідження аеродинамічних характеристик телескопічного крила при низьких числах Рейнольдса. Проаналізовані характерні аеродинамічні залежності телескопічного крила при різній геометрії висувних частин. Експериментально встановлено, що при використанні висувної частини площею 32,9 % площі крила максимальна аеродинамічна якість літального апарата підвищується на ∆Кmax 4,4 (з 11,6 до 16,0). На основі цього можна стверджувати про перспективність використання телескопічного крила для малих безпілотних літальних апаратів контейнерного старту.
Показано, що панельно-вихровий метод можна використовувати лише для грубої оцінки аеродинамічних характеристик телескопічного крила на етапі ескізного проектування.
Посилання
Збруцький О. В. Безпілотні літальні апарати контейнерного старту: су-часний стан і напрямки досліджень / О. В. Збруцький, О. М. Масько, В. В. Сухов // Вісник ММІ, вип. 64. – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – С. 63 66.
Бадягин А. А. Проектирование легких самолетов / А. А. Бадягин, Ф. А. Мухамедов. — М. : Машиностроение, 1978.
Егер С. М. Проектирование самолетов / С. М. Егер. – М.: Машиностроение, 1983.
Мхитарян А. М. Аэродинамика / А. М. Мхитарян. – М.: Машиностроение, 1976.
Кривохатько І. С. Аналіз аеродинаміки малого безпілотного літального апарату з телескопічним крилом / І. С. Кривохатько // Вопросы проектирования и производства конструкции летательных аппаратов. – Сборн. науч. Труд. НАУ им. Жуковского «ХАИ». Вып. 3 (75) – Х.: ХАІ, 2013.
Вырыпаев А. А. Комплексный учет весовой и аэродинамической эффективности крыльев в проектировании самолетов / А. А. Вырыпаев, Д. М. Козлов, В. А. Комаров, Д. С. Кузнецов // «Полет», №10 (2010). – М. : Машиностроение, 2010.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).