ОЦІНКА ІМОВІРНОСТІ ПОЯВИ ФАКТОРА ВИНИКНЕННЯ ОСОБЛИВИХ СИТУАЦІЙ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-377127201437936Ключові слова:
Аварійні ситуації ЛА, фактори ризику, методи класифікації ризику, оцінки ризикуАнотація
Оцінена ймовірності факторів, які призводять до надзвичайних і нештатних авіаційних ситуацій. Представлена як система взаємозв'язків між відмовами вузлів літаків і помилковими діями авіаційного персоналу.
Стаття дозволяє оцінити вплив факторів на можливість аварії, що досягається шляхом врахування структурних взаємин між факторами ризику. При цьому запропоновано математичну модель оцінки факторів ризику з використанням інформації з авіаційної статистики ADREP і сформульовано концепцію небезпеки , чисельне значення якої визначається ймовірностями виникнення факторів, що призводять до катастрофічної ситуації.
Посилання
World's largest aircraft accidents statistics of the period 1974-2009 [Electronic Resource] Mode of acсeіs: http://forinsurer.com/files/file00319.
Information Bulletin «Status of the safety of civil aircraft of Ukraine in January 2011» 24.2-02b. – K.: State Aviation Administration, 2011.
Analysis of the level of safety and identify potential factors of accidents with civilian aircraft Ukraine in 2010. – K.: State Aviation Administration, 2011.
Air Codex of Ukraine [Electronic Resource] – Mode of access:
portal.rada.gov.ua.
Lysenko O. Human Factor in aircraft accidents [Electronic Resource] – Mode of access: http://1000years.uazone.net/oleg.html .
State program of safety until 2015. Project. Approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine in 2009. [Electronic Resource] – Mode of access: portal.rada.gov.ua.
Geller E. Behavioral safety analysis: a necessary precursor to corrective action. Prof Safety 2000; 29-32.
Pounds J., Scarborough A., Shappell S. A human factors analysis of air traffic control operational errors [Abstract]. Aviat Space Environ Med 2000; 71: 329.
Gamulin А., Gromov G. System Control system of flight safety. – М.: Science inform, 2007; – 176 p.
International Civil Aviation Organization. Annex 13 to the Convention on International Civil Aviation: Aircraft accident and incident investigation (Ninth Edition). Montreal. (2001).
WideWeb: http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/dft_rdsafety/documents/pag/dft_rdsafety_031458.pdf .
National Advisory Committee for Aeronautics. Aircraft Accidents: Method of Analysis. Report No. 74508. Washington, D.C. (2007).
http://aviation-safety.net/database/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).