Аналіз напружено-деформованого стану закрилка літака
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771482024318051Ключові слова:
закрилки, опір літакаАнотація
Закрилки літака відіграють важливу роль в експлуатації літака. Вони використовуються для збільшення підйомної сили літака на заданій швидкості, що дозволяє здійснювати повільніший зліт і посадку. Збільшуючи розвал крила, закрилки забезпечують додаткову підйомну силу, що особливо корисно під час зльоту та посадки, коли літаку потрібно підтримувати контроль на низьких швидкостях. Крім того, закрилки також допомагають збільшити опір літака, що дозволяє уповільнити його під час посадки. Закрилки мають складну геометричну форму і тому для оцінки їх напружено-деформованого стану, необхідно застосовувати чисельні методи, насамперед метод скінченних елементів. В роботі на основі метода скінченних елементів були визначенні напруження при реальних експлуатаційних навантаженнях. Запропонована методика дає можливість здійснити як перевірочні розрахунки при проектування, так і оптимізацію маси закрилка літака.
Посилання
Rozrobka avanproiekta litaka/ A. K. Mialytsa, L. A. Malashenko, A. H. Hrebenykov. – Kharkiv: Nats. aerokosm. un-t «Khark.aviats. in-t», 2010. – 233 s.
Konstruktsiia litalnykh aparativ. Pidruchnyk. A. P. Boiko, O. V. Mamliuk, Yu. M. Tereshchenko, V. M. Tsybenko, K . Vyshcha osvita, 2001- 383s.
Konstruktsiia litalnykh aparativ [Tekst] : pidruchnyk dlia stud. vyshch. navch. zakladiv I-II rivniv akredytatsii, shcho navchaiutsia za spets. "Vyrobnytstvo aviatsiinykh litalnykh aparativ" / A. P. Boiko [y dr.] ; red. Yu. M. Tereshchenko. - K. : Vyshcha osvita, 2001. - 282 s.: rys. - ISBN 966-95995-3-9.
Tiurev, V. V. Aerodynamichni kharakterystyky kryla. – Kharkiv: Nats. aerokosm. un-t «Khark. aviats. in-t», 2008. – 129 s.
Kholiavko, V. I. Aerodynamichni kharakterystyky litaka. –Navch. posibnyk. – Kh.: Khark. aviats. in-t, 1998. – 80 s.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. The calculation of the stress-strain state ofthe front landing gear transport aircraft. Інформаційні системи, механіка такерування – №11, 2014 р., – с. 88-92.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. The strength calculation of energy sys-tempipelines with bends by finite element method. Інформаційні системи, механіка та керування.– №12, 2015р. – с. 94-99.
Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 1: The Basis. – Oxford: BH, 2000. – 689 p.
Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 2: Solid Mechanics. – Oxford: BH, 2000. – 459 p.
Bathe Klaus-Jürgen. Finite Element Procedures. Second Edition, published by K.J. Bathe, Watertown, MA, 2014. – 1043 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).