Аналіз напружено-деформованого стану закрилка літака

Автор(и)

  • Сергій Трубачев КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна https://orcid.org/0000-0002-7349-9426
  • Ольга Алексейчук КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна
  • Світлана Кривова КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771482024318051

Ключові слова:

закрилки, опір літака

Анотація

Закрилки літака відіграють важливу роль в експлуатації літака. Вони використовуються для збільшення підйомної сили літака на заданій швидкості, що дозволяє здійснювати повільніший зліт і посадку. Збільшуючи розвал крила, закрилки забезпечують додаткову підйомну силу, що особливо корисно під час зльоту та посадки, коли літаку потрібно підтримувати контроль на низьких швидкостях. Крім того, закрилки також допомагають збільшити опір літака, що дозволяє уповільнити його під час посадки.  Закрилки мають складну геометричну форму і тому для оцінки їх напружено-деформованого стану, необхідно застосовувати чисельні методи, насамперед метод скінченних елементів. В роботі на основі метода скінченних елементів були визначенні напруження при реальних експлуатаційних навантаженнях. Запропонована методика дає можливість здійснити як перевірочні розрахунки при проектування, так і оптимізацію маси закрилка літака.

Посилання

Rozrobka avanproiekta litaka/ A. K. Mialytsa, L. A. Malashenko, A. H. Hrebenykov. – Kharkiv: Nats. aerokosm. un-t «Khark.aviats. in-t», 2010. – 233 s.

Konstruktsiia litalnykh aparativ. Pidruchnyk. A. P. Boiko, O. V. Mamliuk, Yu. M. Tereshchenko, V. M. Tsybenko, K . Vyshcha osvita, 2001- 383s.

Konstruktsiia litalnykh aparativ [Tekst] : pidruchnyk dlia stud. vyshch. navch. zakladiv I-II rivniv akredytatsii, shcho navchaiutsia za spets. "Vyrobnytstvo aviatsiinykh litalnykh aparativ" / A. P. Boiko [y dr.] ; red. Yu. M. Tereshchenko. - K. : Vyshcha osvita, 2001. - 282 s.: rys. - ISBN 966-95995-3-9.

Tiurev, V. V. Aerodynamichni kharakterystyky kryla. – Kharkiv: Nats. aerokosm. un-t «Khark. aviats. in-t», 2008. – 129 s.

Kholiavko, V. I. Aerodynamichni kharakterystyky litaka. –Navch. posibnyk. – Kh.: Khark. aviats. in-t, 1998. – 80 s.

Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. The calculation of the stress-strain state ofthe front landing gear transport aircraft. Інформаційні системи, механіка такерування – №11, 2014 р., – с. 88-92.

Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. The strength calculation of energy sys-tempipelines with bends by finite element method. Інформаційні системи, механіка та керування.– №12, 2015р. – с. 94-99.

Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 1: The Basis. – Oxford: BH, 2000. – 689 p.

Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 2: Solid Mechanics. – Oxford: BH, 2000. – 459 p.

Bathe Klaus-Jürgen. Finite Element Procedures. Second Edition, published by K.J. Bathe, Watertown, MA, 2014. – 1043 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій