Вплив гіроскопічної сили на ресурс підшипника валу гвинта бпла, який виконує інтенсивні акробатичні рухи

Автор(и)

  • Гюркан Ортамевзи Alanya Alaaddin Keykubat University, Antalya, Turkiye, Туреччина

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771462023302705

Ключові слова:

гіроскопічна (Коріолісова) сила, акробатичні рухи, ресурс підшипника, вал гвинта, метод скінченних елементів

Анотація

Розглядаються сили, що діють на вал гвинта двигуна безпілотного повітряного судна. Зокрема, проаналізовано термін служби підшипників валу гвинта, що працюють під дією гіроскопічних сил. Вплив напруги від гіроскопічних сил і сили тяги на вал гвинта було проаналізовано методом кінцевих елементів шляхом моделювання валу гвинта у 3D і створення математичної моделі. Передбачається, що це безпілотне повітряне судно літає з інтенсивними акробатичними рухами або що поверхня руля висоти та керма є великою.

Посилання

R. Usubamatov and T. Zhumaev, “Inertial Forces Acting on a Propeller of Aircraft,” Open Aerosp. Eng. J., vol. 7, no. 1, 2018.

R. Usubamatov, “A rotating body about the fixed point is subjected by inertial torques,” Int Robot Autom. J, vol. 7, no. 3, pp. 75–76, 2021.

J. Morris, “Some Dynamical Characteristics of Propellers,” Aeronaut. J., vol. 38, no. 288, pp. 987–997, 1934.

A. Otter, J. Murphy, and C. J. Desmond, “Emulating aerodynamic forces and moments for hybrid testing of floating wind turbine models,” in Journal of Physics: Conference Series, 2020, vol. 1618, no. 3, p. 32022.

P. C. Teixeira and C. E. S. Cesnik, “Propeller influence on the aeroelastic stability of High Altitude Long Endurance aircraft,” Aeronaut. J., vol. 124, no. 1275, pp. 703–730, 2020.

M. N. Armenise, C. Ciminelli, F. Dell’Olio, and V. M. N. Passaro, Advances in gyroscope technologies. Springer Science & Business Media, 2010.

Y. Wang, J. Yang, X. Li, G. Sun, and T. Lim, “Interaction of gear-shaft dynamics considering gyroscopic effect of compliant driveline system,” SAE Int. J. Passeng. Cars-Mechanical Syst., vol. 8, no. 2015-01–2182, pp. 742–747, 2015.

W. H. Reed III and S. R. Bland, “An analytical treatment of aircraft propeller precession instability,” 1961.

H. Hamdi, C. Mrad, A. Hamdi, and R. Nasri, “Dynamic response of a horizontal axis wind turbine blade under aerodynamic, gravity and gyroscopic effects,” Appl. Acoust., vol. 86, pp. 154–164, 2014.

E. V Zaretsky, “Rolling bearing life prediction, theory, and application,” NASA Tech. Reports, no. November 2016, p. 66, 2013, [Online]. Available: http://www.sti.nasa.gov.

T. A. Harris, Rolling bearing analysis. John Wiley and sons, 2001.

T. IGARASHI, “Noise of ball bearing in electric motor,” Bull. JSME, vol. 7, no. 25, pp. 200–208, 1964.

M. Jafarboland and H. B. Farahabadi, “Optimum design of the stator parameters for noise and vibration reduction in BLDC motor,” IET Electr. Power Appl., vol. 12, no. 9, pp. 1297–1305, 2018.

Y. Fang and T. Zhang, “Vibroacoustic characterization of a permanent magnet synchronous motor powertrain for electric vehicles,” IEEE Trans. Energy Convers., vol. 33, no. 1, pp. 272–280, 2017.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-21

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій