Розрахунок на міцність елемента системи керування транспортним літаком методом скінченних елементів
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771452023296902Ключові слова:
метод скінчених елементів, елемент системи керуванняАнотація
Робота присвячена визначенню напружено-деформованого стану елемента системи керування транспортного літака, який служить для передачі руху і є елементом механізму для відхилення руля напрямку та зняття навантаження із проводки керування. У разі руйнування даного елемента система керування не буде функціонувати внаслідок чого будуть виведені із ладу деякі елементи електронної установки літака. Під час дослідження напруженого стану складних деталей та механізмів в авіабудування аналітичні методи не завжди є ефективними, хоча також застосовуються. Для визначення напружено-деформованого стану у роботі застосовувався чисельний метод – метод скінченних елементів, який з великою точністю моделює напружено-деформований стан механічних систем із урахуванням граничних умов та заданого навантаження. У якості скінченного елемента був вибраний чотирьох вузловий тетраедричний елемент. На основі аналізу напружено-деформованого стану було визначено небезпечні місця у конструкції, де є можливість появи тріщини і як наслідок цього – руйнування.
Посилання
Mehanika rujnuvannya i micnist materialiv: Dovidn. pos. / Pid zag. red. V. V. Panasyuka. T. 9 : Micnist i dovgovichnist aviacijnih materialiv ta elementiv konstrukcij / O. P. Ostash, V. M. Fedirko, V. M. Uchanin, S. A. Bichkov, O. G. Molyar, O. I. Semenec, V. S. Kravec, V. Ya. Derecha. Pid red. O. P. Ostasha, V. M. Fedirka. – Lviv: Spolom, 2007.–1068 s.
Teoriya pruzhnosti. Chastina 1 [Elektronnij resurs] : pidruchnik / A. Ye. Babenko, M. I. Bobir, S. L. Bojko [ta in.]. – Elektronni tekstovi danni (1 fajl: 1,27 Mbajt). – Kiyiv : Osnova, 2009. – 244 s.
Pisarenko G. S. Opir materialiv: pidruch. / G. S. Pisarenko, O. L. Kvitka, E. S. Umanskij; Za red. G. S. Pisarenka. – 2-ge vid., dopov. i pererob. – K.: Visha shk., 2004. – 655 s.
Bozhidarnik V. V. Teoriya pruzhnosti / V. V. Bozhidarnik, G. T. Sulim. Luck: RVV NTU, 2012. – 512 s.
Bathe Klaus-Jürgen. Finite Element Procedures. Second Edition, published by K. J. Bathe, Watertown, MA, 2014. – 1043 p.
Dubenec V. G., Hilchevskij V. V., Savchenko O. V. Osnovi metodu skin-chennih elementiv. – Chernigiv, ChDTU.– 2003. – 346 s.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. M. Numerical simulation of bellows com-pensators stress-strain state in air in-take system. Інформаційні системи, механіка та керування – № 21, 2019 р., – с. 80-85. DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019194279.
Moaveni S. - Finite Element Analysis Theory and Application with ANSYS, Pearson, 2008 – 868 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND , котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).