Розрахунок на міцність елемента системи керування транспортним літаком методом скінченних елементів
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771452023296902Ключові слова:
метод скінчених елементів, елемент системи керуванняАнотація
Робота присвячена визначенню напружено-деформованого стану елемента системи керування транспортного літака, який служить для передачі руху і є елементом механізму для відхилення руля напрямку та зняття навантаження із проводки керування. У разі руйнування даного елемента система керування не буде функціонувати внаслідок чого будуть виведені із ладу деякі елементи електронної установки літака. Під час дослідження напруженого стану складних деталей та механізмів в авіабудування аналітичні методи не завжди є ефективними, хоча також застосовуються. Для визначення напружено-деформованого стану у роботі застосовувався чисельний метод – метод скінченних елементів, який з великою точністю моделює напружено-деформований стан механічних систем із урахуванням граничних умов та заданого навантаження. У якості скінченного елемента був вибраний чотирьох вузловий тетраедричний елемент. На основі аналізу напружено-деформованого стану було визначено небезпечні місця у конструкції, де є можливість появи тріщини і як наслідок цього – руйнування.
Посилання
Mehanika rujnuvannya i micnist materialiv: Dovidn. pos. / Pid zag. red. V. V. Panasyuka. T. 9 : Micnist i dovgovichnist aviacijnih materialiv ta elementiv konstrukcij / O. P. Ostash, V. M. Fedirko, V. M. Uchanin, S. A. Bichkov, O. G. Molyar, O. I. Semenec, V. S. Kravec, V. Ya. Derecha. Pid red. O. P. Ostasha, V. M. Fedirka. – Lviv: Spolom, 2007.–1068 s.
Teoriya pruzhnosti. Chastina 1 [Elektronnij resurs] : pidruchnik / A. Ye. Babenko, M. I. Bobir, S. L. Bojko [ta in.]. – Elektronni tekstovi danni (1 fajl: 1,27 Mbajt). – Kiyiv : Osnova, 2009. – 244 s.
Pisarenko G. S. Opir materialiv: pidruch. / G. S. Pisarenko, O. L. Kvitka, E. S. Umanskij; Za red. G. S. Pisarenka. – 2-ge vid., dopov. i pererob. – K.: Visha shk., 2004. – 655 s.
Bozhidarnik V. V. Teoriya pruzhnosti / V. V. Bozhidarnik, G. T. Sulim. Luck: RVV NTU, 2012. – 512 s.
Bathe Klaus-Jürgen. Finite Element Procedures. Second Edition, published by K. J. Bathe, Watertown, MA, 2014. – 1043 p.
Dubenec V. G., Hilchevskij V. V., Savchenko O. V. Osnovi metodu skin-chennih elementiv. – Chernigiv, ChDTU.– 2003. – 346 s.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. M. Numerical simulation of bellows com-pensators stress-strain state in air in-take system. Інформаційні системи, механіка та керування – № 21, 2019 р., – с. 80-85. DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019194279.
Moaveni S. - Finite Element Analysis Theory and Application with ANSYS, Pearson, 2008 – 868 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).