The stress-strain state assessment of the heat exchange unit damper of the air handling aircraft primary system
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771442022284639Анотація
В роботі вирішується задача оцінки напружено-деформованого стану заслінки теплообмінного вузла первинної системи обробки повітря сучасного транспортного літака, яка знаходиться в системі підготовки повітря. Система підготовки повітря призначена для відбору повітря від маршової установки двигуна або допоміжної силової установки, подальшої його обробки та транспортування в систему життєзабезпечення.При аналізі напружено-деформованого стану реальних авіаційних конструкцій, з урахуванням граничних умов та режимів навантаження, аналітичні методи розрахунку не завжди є ефективні, тому в даній роботі були застосовані чисельні методи дослідження. На основі метода скінченних елементів був проведений аналіз напружено-деформованого стану заслінки теплообмінного вузла з урахуванням всіх конструктивних особливостей. Використовувались тривимірні скінченні елементи, які найбільш точно відповідають розрахунковій схемі. Чисельний аналіз напружено-деформованого стану дає можливість визначити небезпечні області напружень, де можуть виникнути втомні тріщини і відбутися руйнування.
Посилання
Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 1: The Basis. – Oxford: BH, 2000. – 689 p.
Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 2: Solid Mechanics. – Oxford: BH, 2000. – 459 p.
Bathe Klaus-Jürgen. Finite Element Procedures. Second Edition, published by K.J. Bathe, Watertown, MA, 2014. – 1043 p.
Дубенец В. Г., Хильчевский В. В., Савченко О. В. Основи методу скін-ченних елементів. – Чернігів, ЧДТУ.– 2003. – 346 с.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. Numerical simulation of bellows com-pensators stress-strain state in air in-take system. Інформаційні системи, механіка та керування – № 21, 2019, – с. 80-85. DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019194279.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. The stress-strain state of gondola mounting bracket of a transport aircraft //Механіка гіроскопічних систем, № 40, 2020. – с. 117–123. DOI: https://doi.org/10.20535/0203-3771402020248782.
Moaveni S. – Finite Element Analysis Theory and Application with ANSYS, Pearson, 2008 – 868.
Механіка руйнування і міцність матеріалів: Довідн. пос. / Під заг. ред. В. В. Панасюка. Т. 9 : Міцність і довговічність авіаційних матеріалів та елементів конструкцій / О. П. Осташ, В. М. Федірко, В. М. Учанін, С. А. Бичков, О. Г. Моляр, О. І. Семенець, В. С. Кравець, В. Я. Дереча. Під ред. О. П. Осташа, В. М. Федірка. – Львів: Сполом, 2007. – 1068 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).