The stress-strain state assessment of the heat exchange unit damper of the air handling aircraft primary system
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771442022284639Анотація
В роботі вирішується задача оцінки напружено-деформованого стану заслінки теплообмінного вузла первинної системи обробки повітря сучасного транспортного літака, яка знаходиться в системі підготовки повітря. Система підготовки повітря призначена для відбору повітря від маршової установки двигуна або допоміжної силової установки, подальшої його обробки та транспортування в систему життєзабезпечення.При аналізі напружено-деформованого стану реальних авіаційних конструкцій, з урахуванням граничних умов та режимів навантаження, аналітичні методи розрахунку не завжди є ефективні, тому в даній роботі були застосовані чисельні методи дослідження. На основі метода скінченних елементів був проведений аналіз напружено-деформованого стану заслінки теплообмінного вузла з урахуванням всіх конструктивних особливостей. Використовувались тривимірні скінченні елементи, які найбільш точно відповідають розрахунковій схемі. Чисельний аналіз напружено-деформованого стану дає можливість визначити небезпечні області напружень, де можуть виникнути втомні тріщини і відбутися руйнування.
Посилання
Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 1: The Basis. – Oxford: BH, 2000. – 689 p.
Zienkiewicz O. C., Taylor R. L. The Finite Element Method. Volume 2: Solid Mechanics. – Oxford: BH, 2000. – 459 p.
Bathe Klaus-Jürgen. Finite Element Procedures. Second Edition, published by K.J. Bathe, Watertown, MA, 2014. – 1043 p.
Дубенец В. Г., Хильчевский В. В., Савченко О. В. Основи методу скін-ченних елементів. – Чернігів, ЧДТУ.– 2003. – 346 с.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. Numerical simulation of bellows com-pensators stress-strain state in air in-take system. Інформаційні системи, механіка та керування – № 21, 2019, – с. 80-85. DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019194279.
Trubachev S. I., Alekseychuk O. N. The stress-strain state of gondola mounting bracket of a transport aircraft //Механіка гіроскопічних систем, № 40, 2020. – с. 117–123. DOI: https://doi.org/10.20535/0203-3771402020248782.
Moaveni S. – Finite Element Analysis Theory and Application with ANSYS, Pearson, 2008 – 868.
Механіка руйнування і міцність матеріалів: Довідн. пос. / Під заг. ред. В. В. Панасюка. Т. 9 : Міцність і довговічність авіаційних матеріалів та елементів конструкцій / О. П. Осташ, В. М. Федірко, В. М. Учанін, С. А. Бичков, О. Г. Моляр, О. І. Семенець, В. С. Кравець, В. Я. Дереча. Під ред. О. П. Осташа, В. М. Федірка. – Львів: Сполом, 2007. – 1068 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND , котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).