Визначення аеродинамічних характеристик конвертоплана з розміщеними на кінцях крила співвісними гвинтовими рушіями
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771402020248778Ключові слова:
співвісні повітряні гвинти, гвинтовий рушій, конвертоплан, повітряний гвинт, струмінь за повітряним гвинтом, аеродинамічна досконалість, аеродинамічне моделювання, обчислювальна аеродинамікаАнотація
За допомогою методів обчислювальної аеродинаміки (панельно-вихрового методу) досліджено обтікання розрахункової моделі конвертоплана струменями, розташованих на кінцях крила, гвинтових рушіїв, оснащених одинарними або співвісними повітряними гвинтами, а також виконано порівняльний аналіз впливу кожної із зазначених конфігурацій гвинтових рушіїв на аеродинамічні характеристики моделі. Визначено залежність максимальної аеродинамічної досконалості дослідної моделі від геометричних параметрів гвинтових рушіїв зі співвісними повітряними гвинтами, а також від напрямку обертання гвинтів.
Встановлено, що використання одинарних повітряних гвинтів у гвинтових рушіях, встановлених на кінцях крила конвертоплана, є більш вигідним з точки зору аеродинамічних характеристик. Проте, оскільки застосування співвісних повітряних гвинтів у гвинтових рушіях конвертоплана може забезпечити досягнення вищої максимальної швидкості у горизонтальному польоті, було проведено також оцінку залежності аеродинамічних характеристик дослідної моделі від основних геометричних параметрів таких рушіїв а також від напрямку обертання гвинтів.
Отримані дані можуть служити основою для проведення подальших досліджень освітленої проблеми, а також будуть корисними при виборі параметрів гвинтових рушіїв, розміщених на кінцях крила, для нових проектів літальних апаратів.
Посилання
Глушков Н. Н., Инешин Ю. Л., Свириденко Ю. Н. (1989), "Применение метода симметричных особенностей для расчета обтекания дозвуковых летательных аппаратов", Ученые записки ЦАГИ, т. ХХ, N 1, 18 с.
Майкапар Г. И., Соосные воздушные винты. Технические отчеты № 25 с.п. Издательство бюро новой техники НКАП, 1944, 18 с.
Петросян Э. А., Аэродинамика соосного вертолета. Полигон-пресс, Москва, 2004, 820 с.
Поваров С. А., Зінченко Д. М., "Вплив гвинтових рушіїв, встановлених на кінцях крила, на його аеродинамічні характеристики", Інформаційні системи, механіка та керування, № 21, 2019, c. 59-69, DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019182488 .
Труды ЦАГИ. Выпуск 559. Соосные воздушные винты (теория и эксперимент в аэродинамической трубе). Издательство бюро новой техники НКАП, 1944, 66 с.
Юрьев Б. Н., Воздушные винты. Вертолеты. Избранные труды, том 1. Издательство Академии наук СССР, Москва, 1961, 546 с.
Bourtsev, B. N.; Selemenev, S. V.; and Vagis, V. P., "Coaxial Helicopter Rotor Design and Aeromechanics", Twenty-Fifth European Rotorcraft Forum, Rome, Italy, September 1999.
Pietro Venanzi, Dan Wells., AW609 TiltRotor Flight Test Program Overview. AgustaWestland Proprietary Information.
Veldhuis L. L. M. (2004), Review Of Propeller-Wing Aerodynamic Interference. ICAS proceedings, ICAS-2004: 24th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 29 August - 3 September 2004, Yokohama, Japan.
Winchester, Jim. "Convair XFY1 'Pogo'." Concept Aircraft: Prototypes, X-Planes and Experimental Aircraft. Kent, UK: Grange Books, 2007.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).