Визначення аеродинамічних характеристик конвертоплана з розміщеними на кінцях крила співвісними гвинтовими рушіями

Автор(и)

  • Сергій Поваров

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771402020248778

Ключові слова:

співвісні повітряні гвинти, гвинтовий рушій, конвертоплан, повітряний гвинт, струмінь за повітряним гвинтом, аеродинамічна досконалість, аеродинамічне моделювання, обчислювальна аеродинаміка

Анотація

За допомогою методів обчислювальної аеродинаміки (панельно-вихрового методу) досліджено обтікання розрахункової моделі конвертоплана струменями, розташованих на кінцях крила, гвинтових рушіїв, оснащених одинарними або співвісними повітряними гвинтами, а також виконано порівняльний аналіз впливу кожної із зазначених конфігурацій гвинтових рушіїв на аеродинамічні характеристики моделі. Визначено залежність максимальної аеродинамічної досконалості дослідної моделі від геометричних параметрів гвинтових рушіїв зі співвісними повітряними гвинтами, а також від напрямку обертання гвинтів.

Встановлено, що використання одинарних повітряних гвинтів у гвинтових рушіях, встановлених на кінцях крила конвертоплана, є більш вигідним з точки зору аеродинамічних характеристик. Проте, оскільки застосування співвісних повітряних гвинтів у гвинтових рушіях конвертоплана може забезпечити досягнення вищої максимальної швидкості у горизонтальному польоті, було проведено також оцінку залежності аеродинамічних характеристик дослідної моделі від основних геометричних параметрів таких рушіїв а також від напрямку обертання гвинтів.

Отримані дані можуть служити основою для проведення подальших досліджень освітленої проблеми, а також будуть корисними при виборі параметрів гвинтових рушіїв, розміщених на кінцях крила, для нових  проектів  літальних апаратів.

Посилання

Глушков Н. Н., Инешин Ю. Л., Свириденко Ю. Н. (1989), "Применение метода симметричных особенностей для расчета обтекания дозвуковых летательных аппаратов", Ученые записки ЦАГИ, т. ХХ, N 1, 18 с.

Майкапар Г. И., Соосные воздушные винты. Технические отчеты № 25 с.п. Издательство бюро новой техники НКАП, 1944, 18 с.

Петросян Э. А., Аэродинамика соосного вертолета. Полигон-пресс, Москва, 2004, 820 с.

Поваров С. А., Зінченко Д. М., "Вплив гвинтових рушіїв, встановлених на кінцях крила, на його аеродинамічні характеристики", Інформаційні системи, механіка та керування, № 21, 2019, c. 59-69, DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019182488 .

Труды ЦАГИ. Выпуск 559. Соосные воздушные винты (теория и эксперимент в аэродинамической трубе). Издательство бюро новой техники НКАП, 1944, 66 с.

Юрьев Б. Н., Воздушные винты. Вертолеты. Избранные труды, том 1. Издательство Академии наук СССР, Москва, 1961, 546 с.

Bourtsev, B. N.; Selemenev, S. V.; and Vagis, V. P., "Coaxial Helicopter Rotor Design and Aeromechanics", Twenty-Fifth European Rotorcraft Forum, Rome, Italy, September 1999.

Pietro Venanzi, Dan Wells., AW609 TiltRotor Flight Test Program Overview. AgustaWestland Proprietary Information.

Veldhuis L. L. M. (2004), Review Of Propeller-Wing Aerodynamic Interference. ICAS proceedings, ICAS-2004: 24th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 29 August - 3 September 2004, Yokohama, Japan.

Winchester, Jim. "Convair XFY1 'Pogo'." Concept Aircraft: Prototypes, X-Planes and Experimental Aircraft. Kent, UK: Grange Books, 2007.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-26

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій