Калібрування тривісного блоку навігаційних акселерометрів з використанням математичного апарату еліптичних функцій
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771372019164539Ключові слова:
тривісний блок навігаційних акселерометрів, математична модель, еліпсоїд, власний вектор матриці, власне значення матриціАнотація
В статті представлено новий спосіб калібрування тривісного блоку акселерометрів, що базується на використанні математичного апарату еліптичних функцій. Спосіб дозволяє з високою точністю ідентифікувати коефіцієнти метрологічної моделі блоку за відсутності інформації про його просторову орієнтацію.
В рамках експериментальної частини досліджено блок на базі акселерометра типу А-17. Результати експерименту наочно підтверджують ефективність запропонованого способу калібрування блоку акселерометрів.Посилання
Lawrence A. Modern Inertial Technology: Navigation, Guidance and Control/ A. Lawrence. – Springer-Verlag. NewYork, 2004. –P.280.
Вавилова Н. Б. Калибровка бескарданных инерциальных навигационных систем при помощи грубых одностепенных стендов [Текст] / Н. Б. Вавилова, Н. А. Парусников, И. Ю. Сазонов // Современные проблемы математики и механики, том I. – М.: МГУ, 2009. – С. 212-222.
Embedded navigation solution: Calibration // VectorNav. [Электронний ресурс]. Режим доступу: http://www.vectornav.com/support/library/calibration.
Fitzgibbon A. Direct least square fitting of ellipses/ A. Fitzgibbon, M. Pilu, R. Fisher. – IEEE Transaction on Pattern Analysis and Machine intelligence, v.21(5), 1999. P.476 – 480.
Вержбицкий В. М. Основы численных методов [Текст] / В. М. Вержбицкий — М.: Высшая школа, 2009. — 840 с.
Зорич В. А. Математический анализ. Часть 1 [Текст] / В. А. Зорич – М.: ФАЗИС, 1997. – 250 c.
Qingde L., Griffiths, J. Least squares ellipsoid specific fitting. Proceedings / L. Qingde, J. Griffiths. – Geometric Modeling and Processing, 2004. P. 335– 340.
Збруцкий А. В. Навигационные маятниковые компенсационные акселерометры для систем инерциальной навигации и управления подвижных объектов. Текст] / А. В. Збруцкий, Н. Г. Черняк // Гіротехнології, навігація, керування рухом і конструювання авіаційно-космічної техніки: сб. допов. міжнар. наук.-техн. конф., 16–17 квітня 2017. –К., 2017. – с. 39 – 45.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 М .Г. Черняк, В. О. Кривоноженков, Р. В. Чорноморець
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).