Системний підхід до сертифікації динамічних стендів комплексних тренажерів повітряних суден

Автор(и)

  • Володимир Володимирович Кабанячий НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського", Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771352018143731

Ключові слова:

динамічний стенд, метод імітації, тренажери повітряних суден,

Анотація

На підґрунті задачі імітації акселераційних впливів, котра зводиться до синтезу програмного сигналу, який мінімізує функціонал, що оцінює помилку збігу сприйняття акселераційних впливів на повітряному судні й тренажері і враховує те, що переміщення динамічного стенду (ДС) знаходиться в межах робочого діапазону переміщення ДС, характеристики ДС знаходиться в межах допустимої області визначення характеристик ДС, тобто області, у межах якої забезпечується нормована якість руху ДС, а знак імітованого на тренажері акселераційного впливу співпадає зі знаком сприйманого акселераційного впливу на повітряному судні, на засадах системного підходу сформульована задача сертифікації динамічних стендів комплексних тренажерів повітряних суден, яка враховує:

- метод імітації акселераційних впливів за окремими степенями вільності, що забезпечує імітацію акселераційних впливів максимально наближених до реальних за характеристичними ознаками (характер і напрям сприйняття руху, час початку сприйняття руху на повітряному судні та тренажері, інтенсивність і тривалість імітованих акселераційних впливів);

-максимальне використання енергетичних і конструктивних ресурсів ДС;

- визначення сукупності характеристик ДС, які оцінюють придатність ДС до імітації акселераційних впливів, та їхнє нормування, тобто визначення допустимої області визначення характеристик ДС.

Цей підхід враховує метод імітації акселераційних впливів за окремими степенями вільності, оптимальне використання конструктивних і енергетичних ресурсів динамічних стендів, сукупність характеристик динамічних стендів. Розроблений підхід використовувався при розробці, випробуваннях і сертифікації комплексних тренажерів літаків Іл-96-300 і Ту-204 (Росія, Пензенське конструкторське бюро моделювання), Ан-74ТК-200 і Ан-140 (Україна, ДП «Антонов»).

Біографія автора

Володимир Володимирович Кабанячий, НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

кафедра авіакосмічних і роботизованих систем

Посилання

Rukovodstvo po kriteriyam kvalifikatsionnoi otsenki pilotazhnykh trenazherov, (1995) Dok. 9625 AN/938 , IKAO.

Pravyla sertyfikacii' aviacijnyh trenazheriv, zatverdzheni nakazom Ministerstva transportu Ukrai'ny № 529 vid 06.08.2002 ta zarejestrovani u Ministerstvi justycii' Ukrai'ny 21.08.2002 r. za N 687/6975.

Gerlach, O. H. (1977), “Developments in Mathematical Models of Human Pilot Behaviour”, Aeronautical Journal, № 799 , v. 81, pp. 293-305.

Gundry, A. J. (1977), “The Effectiveness and Sophistication of Motion Cues Provided in Flight Simulators”, Coolect. Pap. Symp. 'Human Orientation and Simulation', Loughborough, London, pp. 35-41.

Kabanjachyj ,V. V. ( 2001), “Imitacija akseleracijnyh dijan' na aviacijnyh trenazherah”, Visnyk NAU, № 2, pp. 96-102.

Sotnykov, D. O. and Kabanjachyj, V. V.(1995), Sposib upravlinnja pryvodnymy lankamy shestystupenevogo dynamichnogo stenda opornogo typu, [Method of managing the drive links of the six-stage dynamic stand of the reference type], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 95041711.

Sotnykov, D. O. and Kabanjachyj, V. V.(1998), Sposib upravlinnja pryvodnymy lankamy shestystupenevogo dynamichnogo stenda opornogo typu pry formuvanni kutovyh peremishhen' platform, [Method of managing the drive links of the six-stage dynamic stand of the reference type when forming the angular displacements of the platform], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 97031459.

Albery, W .B., Gum, D. R. and Hunter, E. D. (1976), “Future Trends and Plans in Motion and Force Simulation Development in the Air Force”, Proc. AIAA Visual and Motion Simulat, Conf., New York, , pp. 140-144.

Evlanov, L. G. (1979), Kontrol' dynamycheskyh system [Control of dynamic systems], Nauka,Moscow,Russia.

Bazylevskyj, A. N.and Guzyj, A. N.(1975), Modelirovanie polja informacii v aviacionnyh trenazherah [Modeling of information field inaviation simulators], Obshhestvo «Znanye» ,Kyiv,USSR.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-15

Номер

Розділ

Системи та процеси керування