Вплив вінглетів на аеродинамічні характеристики літального апарату схеми «тандем»

Автор(и)

  • Олег Олександрович Войтюк Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Iлля Станiславович Кривохатько ДП "Антонов", Україна https://orcid.org/0000-0002-8213-6176

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771342017121967

Ключові слова:

аеродинаміка, вінглети, тандем, Ansys, індуктивний опір, аеродинамічні характеристики, безпілотний літальний апарат

Анотація

В авіації відома аеродинамічна схема літальних апаратів (ЛА) «тандем» з порівняними за площею переднім та заднім крилами.

         Аеродинамічна схема «тандем» дозволяє отримати виграш у підйомній силі та у вантажопідйомності при обмеженому розмаху крил. Завдяки цьому вона знайшла нове застосування у сучасних безпілотних літальних апаратах (БПЛА).

         Однак, збільшення кількості несучих поверхонь призводить і до збільшення повітряного опору літального апарата. Для боротьби з ростом опору на класичних аеродинамічних схемах застосовують вінглети – невеликі додаткові елементи на кінцях крила, що дозволяють зменшити індуктивний опір і та збільшити підйомну силу. Такого ефекту можна досягнути підібравши оптимальні геометричні характеристики вінглетів.

         На літальних апаратах схеми «тандем» вінглети використовуються мало. Теоретично, якщо установити на  переднє крило літального апарату схеми «тандем» вінглети, це може не лише зменшити індуктивний опір переднього крила, але і також заднього. Але експериментального підтвердження у відкритих джерелах не виявлено, тому задача з дослідженням впливу вінглетів на аеродинаміку ЛА схеми «тандем» досі залишається невирішеною.

Проведене дослідження дозволяє оцінити вплив вінглетів на аеродинамічну якість, ступені статичної поздовжньої, поперечної та шляхової стійкості для літальних апаратів схеми «тандем».

 

Біографії авторів

Олег Олександрович Войтюк, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Студент ФАКС, ВЛ-62м

Iлля Станiславович Кривохатько, ДП "Антонов"

Начальник сектора аеродинамiчного проектування лiтакiв

Посилання

Биксаев А.Ш. Летательные аппараты нетрадиционных схем [Текст] / А. Ш. Биксаев, Н. С. Сенюшкин, А. А. Лоскутников, И. И. Салимова. // Молодой учёный. – 2013. – С. 58.

Masak P. Winglet Design For Sailplanes [Електронний ресурс] / Peter Masak. // Soar Idaho. – 2013. – Режим доступу до ресурсу: http://www.soaridaho.com/Schreder/Technical/Winglets/Masak.htm.

Maughmer M. The design of winglets for high-performance sailplanes [Електронний ресурс] / Mark Maughmer. // The Pennsylvania State University. – 2001. – Режим доступу до ресурсу:

https://www.scribd.com/document/296609917/Winglets-Design-II.

Кривохатько І.С. Метод визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми «тандем» [Текст] / І.С. Кривохатько. – Дис. на здоб. вч. ступ. к.т.н. – К.: НАУ, 2015. – 251 с.

Kroo I. DRAG DUE TO LIFT: Concepts for Prediction and Reduction [Електронний ресурс] / Ilan Kroo. // Annual Review of Fluid Mechanics. – 2001. – Режим доступу до ресурсу: http://www.annualreviews.org/doi/full/10.1146/annurev.fluid.33.1.587.

C. P. van Dam Recent experience with different methods of drag prediction [Text] / C. P. van Dam. // Recent experience with different methods of drag prediction. – №8, 2000. – P. 751–798.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-29

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій