Вплив вінглетів на аеродинамічні характеристики літального апарату схеми «тандем»
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771342017121967Ключові слова:
аеродинаміка, вінглети, тандем, Ansys, індуктивний опір, аеродинамічні характеристики, безпілотний літальний апаратАнотація
В авіації відома аеродинамічна схема літальних апаратів (ЛА) «тандем» з порівняними за площею переднім та заднім крилами.
Аеродинамічна схема «тандем» дозволяє отримати виграш у підйомній силі та у вантажопідйомності при обмеженому розмаху крил. Завдяки цьому вона знайшла нове застосування у сучасних безпілотних літальних апаратах (БПЛА).
Однак, збільшення кількості несучих поверхонь призводить і до збільшення повітряного опору літального апарата. Для боротьби з ростом опору на класичних аеродинамічних схемах застосовують вінглети – невеликі додаткові елементи на кінцях крила, що дозволяють зменшити індуктивний опір і та збільшити підйомну силу. Такого ефекту можна досягнути підібравши оптимальні геометричні характеристики вінглетів.
На літальних апаратах схеми «тандем» вінглети використовуються мало. Теоретично, якщо установити на переднє крило літального апарату схеми «тандем» вінглети, це може не лише зменшити індуктивний опір переднього крила, але і також заднього. Але експериментального підтвердження у відкритих джерелах не виявлено, тому задача з дослідженням впливу вінглетів на аеродинаміку ЛА схеми «тандем» досі залишається невирішеною.
Проведене дослідження дозволяє оцінити вплив вінглетів на аеродинамічну якість, ступені статичної поздовжньої, поперечної та шляхової стійкості для літальних апаратів схеми «тандем».
Посилання
Биксаев А.Ш. Летательные аппараты нетрадиционных схем [Текст] / А. Ш. Биксаев, Н. С. Сенюшкин, А. А. Лоскутников, И. И. Салимова. // Молодой учёный. – 2013. – С. 58.
Masak P. Winglet Design For Sailplanes [Електронний ресурс] / Peter Masak. // Soar Idaho. – 2013. – Режим доступу до ресурсу: http://www.soaridaho.com/Schreder/Technical/Winglets/Masak.htm.
Maughmer M. The design of winglets for high-performance sailplanes [Електронний ресурс] / Mark Maughmer. // The Pennsylvania State University. – 2001. – Режим доступу до ресурсу:
https://www.scribd.com/document/296609917/Winglets-Design-II.
Кривохатько І.С. Метод визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми «тандем» [Текст] / І.С. Кривохатько. – Дис. на здоб. вч. ступ. к.т.н. – К.: НАУ, 2015. – 251 с.
Kroo I. DRAG DUE TO LIFT: Concepts for Prediction and Reduction [Електронний ресурс] / Ilan Kroo. // Annual Review of Fluid Mechanics. – 2001. – Режим доступу до ресурсу: http://www.annualreviews.org/doi/full/10.1146/annurev.fluid.33.1.587.
C. P. van Dam Recent experience with different methods of drag prediction [Text] / C. P. van Dam. // Recent experience with different methods of drag prediction. – №8, 2000. – P. 751–798.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).