БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНИЙ ПАРАМЕТРИЧНИЙ СИНТЕЗ РОБАСТНИХ СИСТЕМ ГІРОСКОПІЧНОЇ СТАБІЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ ПРИСТРОЇВ
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771332017102530Ключові слова:
гіроскопічна стабілізація, робастні системи, наземні рухомі об’єктиАнотація
Представлено основні положення багатокритеріального параметричного синтезу робастних гіроскопічних систем стабілізації інформаційно-вимірювальних пристроїв, що функціонують на наземних рухомих об’єктах в складних умовах реальної експлуатації. Визначено критерій оптимізації, який враховує такі суперечливі вимоги як точність та робастність. Описано підхід до урахування координатних збурень на основі розширення математичної моделі за допомогою формувального фільтру, що враховує збурення, зумовлені нерівностями рельєфу доріг та місцевості. Приведено моделі горизонтального та вертикального каналів системи стабілізації у просторі станів та надано результати синтезу.
Посилання
Ривкин С.С. Стабилизация измерительных устройств на качающемся основании [Текст]/ С.С. Ривкин. – М.: Наука, 1978. – 320 с.
Skogestad S. Multivariable Feedback Control [Text]/ Skogestad S., Postlethwaite I. – New York.: Jonh Wiley, 1997. – 559 p.
Кочергин В.В. Следящие системы с двигателем постоянного тока [Текст]/ В.В. Кочергин.– Л.: Энергоатомиздат, 1988. – 168 с.
Sushchenko O.A. Usage of vector parametric optimization for robust stabilization of ground vehicles information-measuring devices / O.A. Sushchenko, A.A. Tunik [Text]// Proceedings of the National Aviation University. – 2013. – №4. – P. 23–32.
Schoemig E., Sznaier M. Mixed H2/H control of multi-model plants [Text] / E.Schoemig, M. // Journal of Guidance, Control and Dynamics. – 1995. – No. 3. – P. 523–531.
Динамика системы–шина–автомобиль–водитель [Текст]/ Под. ред. А.А. Хачатурова. – М.: Машиностроение, 1976. – 536 с.
Сущенко О.А. Моделювання зовнішніх збурень у системах стабілізації рухомих наземних об’єктів [Текст]/ О.А. Сущенко // Електроніка та системи управління. –2008. – №2(16). – С. 57–63.
Tunik A. A. Parametric Optimization Procedure for Robust Flight Control System Design[Text] / A. A. Tunik, H. Rye, H. C. Lee// KSAS International Journal. – 2001. – Vol. 2. – No. 2. – Р. 95 – 107.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).