Перспектива застосування та розрахунок гібридних силових устано-вок у літальних апаратах вертикального злету та приземлення Частина 2. Розрахунок основних параметрів гібридної силової установки
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771472024307697Ключові слова:
гібридна електроенергетична система, методика розрахунку параметрів цієї системиАнотація
Робота присвячена розробці методу розрахунку гібридної силової установки паралельної конфігурації для безпілотного літального апарата з системою вертикального злету та приземлення. Даний метод дозволяє розрахувати основні параметри гібридної установки: розрахунок необхідної електричної потужності та ємності акумуляторної батареї, енергії та часу заряджання для підтримання певного ступеня заряду; визначення масових характеристик електричних батарей, а також витрати пального для виконання польотної місії та додаткової роботи генератора.
Посилання
Goli S. Experimental study on efficient propulsion system for multicopter UAV design applications / S. Goli, D. F. Kurtuluş, L. M. Alhems, A. M. Memon, I. H. Imran // Results in Engineering, Elsevier – 2023 – vol. 20 – pp. 1-18.
Yasa Y. An Efficient Brushless DC Motor Design for Unmanned Aerial Vehicles / Y. Yasa // European Journal of Science and Technology – 2022 – №35 – pp. 288-294.
Jaeger M. Conceptual design of a high-endurance hybrid electric unmanned aerial vehicle / M. Jaeger, D. Adair // Materials Today: Proceedings, Elsevier – 2017 – vol. 4 – pp. 4458-4468.
Hildemann M. 3D-flight route optimization for air-taxis in urban areas with Evolutionary Algorithms and GIS / M. Hildemann, J. A. Verstegen // Journal of Air Transport Management, Elseiver. – 2023 – pp. 1-13.
Zong J. Evaluation and Comparison of Hybrid Wing VTOL UAV with Four Different Electric Propulsion Systems. / J. Zong, B. Zhu, Z. Hou. // MDPI Aerospace. – 2021 – pp. 1–14.
Wang B. Preliminary Design of a Small Unmanned Battery Powered Tailsitter / Wang B., Hou Z., Liu Z. // International Journal of Aerospace Engineering, Hindawi Publishing Corporation. – 2016 – pp. 1-12.
Stone R. H. The T-wing tail-sitter unmanned air vehicle: From design concept to research flight vehicle / R. H. Stone // Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering – 2004 – pp. 417-433.
Roskam, J. Airplane Design Part I: Preliminary Sizing of Airplanes / Roskam, J. // DARcorporation: Lawrence, KS, USA – 1986 – pp. 547.
Dündar Ö. Design and performance analyses of a fixed wing battery VTOL UAV / Dündar Ö., Bilici M., Ünler T. // Engineering Science and Technology, Elseiver – 2020 – pp. 1-12.
Anderson J. D. Aircraft Performance and Design / John D. Anderson Jr. // McGraw-Hill – 2010 – pp. 580.
Gundlach, J. Designing Unmanned Aircraft Systems – A Comprehensive Approach / Gundlach, J. // American Institute of Aeronautics and Astronautics: Reston, VA, USA – 2011 – pp. 848.
Mi C. Hybrid electric vehicles: Principles and applications with practical perspectives. / Mi C, Masrur M. A. // Chichester: John Wiley & Sons, Ltd. – 2017 – pp. 458.
Chen G. Comprehensive sizing and optimization method for series-hybrid unmanned convertiplane / G. Chen, D. Ma, Y. Jia, X. Xia, C. He // Chinese Journal of Aeronautics, Elseiver2021 – Volume 34, Issue 4 – pp. 387-402.
Cakin U. Initial Sizing of Hybrid Electric VTOL Aircraft for Intercity Urban Air Mobility / U. Cakin, Z. Kaçan, Z. A. Aydogan, I. Kuvvetli // AIAA AVIATION 2020 FORUM, Aircraft Design Optimization III – 2020 – pp. 1-18.
Saengphet W. Conceptual Design of Fixed Wing-VTOL UAV for AED transport / W. Saengphet, C. Thumthae // The 7th TSME International Conference on Mechanical Engineering – 2016 – pp. 1-16.
Jackson R. Fit for purpose, Wankel Rotary Engines by Sky Power. / Rory Jackson // Unmanned Systems Technology – 2019 – pp. 1-7.
Xiong S. A study of the factors that affect lithium ion battery degradation / S. Xiong // Faculty of the Graduate School at the University of Missouri-Columbia – 2019 – pp. 1-78.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).