ЧИСЕЛЬНО - АНАЛІТИЧНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОХІДНИХ СТІЙКОСТІ ТА КЕРОВАНОСТІ У ПОЗДОВЖНЬОМУ КАНАЛІ БЕЗПІЛОТНОГО ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТУ НОРМАЛЬНОЇ СХЕМИ ПРИ МАЛИХ ДОЗВУКОВИХ ШВИДКОСТЯХ ПОЛЬОТУ

Автор(и)

  • О. В. Збруцький Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Факультет авіаційних і космічних систем, Україна
  • Р. В. Карнаушенко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Факультет авіаційних і космічних систем, Україна
  • О. П. Мариношенко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Факультет авіаційних і космічних систем, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-377126201330674

Ключові слова:

стійкість та керованість БПЛА, похідні стійкості та керованості, повздовжній канал

Анотація

    Розглянуті питання визначення похідних стійкості та керованості безпілотного літального апарату нормальної схеми з малою дозвуковою швидкістю польоту у поздовжньому каналі.

    Запропоновано чисельно-аналітичний підхід до визначення похідних стійкості та керованості на основі аналізу результатів продувок моделей в аеродинамічній трубі та проведених аналітичних досліджень.

    Отримані результати дають можливість аналізувати рух БПЛА у поздовжньому каналі, визначати коефіцієнти математичної моделі БПЛА, визначати характеристики стійкості та керованості БПЛА при проектуванні систем автоматичного керування.


Біографії авторів

О. В. Збруцький, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Факультет авіаційних і космічних систем

професор кафедри прилади та системи керування літальними апаратами

Р. В. Карнаушенко, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Факультет авіаційних і космічних систем

асистент кафедри прилади та системи керування літальними апаратами

О. П. Мариношенко, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Факультет авіаційних і космічних систем

доцент кафедри теоретичної механіки

Посилання

Остославский И. В. Продольная устойчивость и управляемость самолета [Текст]/ Остославский И. В., Г. С. Калачев // М.: ОборонГиз, 1951 – 368 с.

Roskam J. Methods for estimating stability and control derivatives of conventional subsonic airplanes [Text]/ J. Roskam // The University of Kansas, 1971.

Hoak D. E., Ellison D.E. USAF Stability and Control Datcom. Flight Control Division, Air Force Flight Dynamics Laboratory. Wright Patterson Air Force Base, Ohio, 45433.

Мхитарян А. М. Аэродинамика [Текст]/ А. М. Мхитарян // М.: Маши-ностроение, 1976 – 448 с.

Toll T.A. and Queijo M.J. Approximate Relations and Charts for Low Speed Stability Derivatives of Swept Wings. NACA Technical Note №1584. Langley, 1949.

Roskam J. Handbook for Estimaring Roll Rate Stability Derivatives of Rigid Airplanes [Text]/ J. Roskam, R. Mullary, C. W. Sapp // CRES-FRL Report 68-006. The University of Kansas, 1968.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-12-23

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій