МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПОЛОЖЕННЯ АЕРОДИНАМІЧОГО ФОКУСА ПО КУТУ АТАКИ ЛТАЛЬНОГО АПАРАТА З АЕРОСТАТИЧНОЮ ПІДТРИМКОЮ

Автор(и)

  • О. Л. Лемко НТУУ "КПІ", ФАКС, ПСКЛА, Україна
  • І. В. Король НТУУ "КПІ", ФАКС, ПСКЛА, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-377126201330656

Ключові слова:

аеростатичний і аеродинамічний фокус, горизонтальне оперення, дирижабль

Анотація

Одними з перспективних типів розвитку дирижаблів є ЛА з аеростатичною підтримкою (гібридні дирижаблі) [1 ], що використовують два принципи створення підйомної сили: аеродинамічний та аеростатичний. Вони зможуть увібрати в себе найкращі якості літака (швидкість), дирижабля (велику вантажопідйомність і дальність польоту) і вертольота (можливість здійснення короткого або вертикального зльоту і посадки). Однак, з появою двох різних за принципом підйомних сил, аеродинамічної та аеростатичної, з’являються відповідно дві точки прикладання цих сил ( та ). Розбіжність центрів прикладання підйомних сил збільшує втрати на поздовжнє балансування ЛА. Основним завданням при цьому є приведення координат та в одну точку з найменшими втратами аеростатичної підйомної сили.

У процесі досліджень визначено раціональне положення аеродинамічного фокуса по відношенню до аеростатичного з точки зору забезпечення поздовжньої статичної стійкості ЛА. При цьому, розбіжність між аеродинамічним і аеростатичним фокусами ЛА для всіх досліджуваних компонувань не перевищує та ≈ 2%.

Біографії авторів

О. Л. Лемко, НТУУ "КПІ", ФАКС, ПСКЛА

професор

І. В. Король, НТУУ "КПІ", ФАКС, ПСКЛА

аспірант

Посилання

Броуде Б. Г. Воздухоплавательные летательные аппараты. [Текст] / Б. Г. Броуде //– М.: Машиностроение 1976. –137с.

Лемко О.Л. Аэродинамика и устойчивость летательных аппаратов схемы «Летающее крыло». [Текст] / О. Л. Лемко// Киев, НТУУ «КПИ» 2011. – 321с. ISBN 9789666224142.

Лемко О. Л. Методика параметрических исследований расчетной модели первого приближения летательного аппарата с аэростатической поддержкой. [Текст] / О. Л. Лемко, И. В. Король // Інформаційні системи, механіка та керування, Київ, НТУУ «КПІ» 2013 – 162 с.

Разработки ИСМАН в области водородной энергетики режим доступу: http://www.ism.ac.ru.

Лемко О. Л. Аеродинамічні характеристики транспортних літаків та їх розрахунок. [Електронне видання] / О. Л. Лемко// Київ: НТУУ «КПІ», 2012. 75 с. режим доступу:

http://library.kpi.ua:8080/handle/123456789/2215.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Прилади та методи контролю