Дослідження впливу геометричних параметрів передстабілізатора на аеродинамічні характеристики горизонтального оперення літака
DOI:
https://doi.org/10.20535/0203-3771382019203016Ключові слова:
аеродинаміка літака, горизонтальне оперення, скіс потоку, критичний кут атаки, передстабілізаторАнотація
На сучасних літаках задля покращення маневрених та злітно-посадочних характеристик широко використовується механізація крила. Механізація дає можливість збільшити його корисне навантаження й підвищити безпеку польоту.
Проте потужна механізація на крилі може впливати на роботу хвостового оперення. Щілинні висувні закрилки збільшують кривину й площу несучої поверхні крила. Проте при їх застосуванні часто виникає значний скіс потоку, в результаті чого потік падає на горизонтальне оперення під певним кутом, що в такому випадку змінює кут атаки на стабілізатора, який може перевищити критичний. Виходом із ситуації є застосування передстабілізатора, який може забезпечити ліквідацію зриву потоку на стабілізаторі і підвищує критичні кути атаки горизонтального оперення.
Внаслідок роботи над дисертацією отриманими науковими результатами слід вважати розкриття залежності аеродинамічних характеристик від геометричних параметрів передстабілізатора. Важливим результатом дослідження є збільшення критичного кута атаки горизонтального оперення на 6 градусів шляхом використання передстабілізатора.
Посилання
Механізація крила : [Електронний ресурс] // Вікіпедія – вільна енцик-лопедія. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki.
ГОСТ 22833-77: «Характеристики літака геометричні. Терміни, визна-чення та буквені позначення».
Ландишев Б. К. Расчет и конструирование планера /– М.: Directmedia, 2013. – 232 с.
Шульженко М. Н. Конструкция самолетов. – М.: Машиностроение, 1971. – 416 с.
Шмырёв В. Ф., Шестаков А. А. Особенности проектирования предкрылков с учётом защиты крыла от льдообразования // Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии № 41, 2009 г.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Механіка гіроскопічних систем
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).