Вплив генераторів вихорів на аеродинамічні характеристики літака схеми «качка»

Автор(и)

  • Богдан Глібович Комаров НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського", Ukraine
  • Дмитро Миколайович Зінченко НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського", Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771372019186954

Ключові слова:

вихроутворювачі, безпека, стійкість, аеродинамічна якість, схема "качка", літальний апарат

Анотація

Застосування віхреобразователей в проектуванні літальних апарати-тов дозволяє з невеликими зусиллями отримати оптимальні аеродинамікою-етичні характеристики на певних режимах польоту, але вимагає викорис-тання спеціальних підходів або методів, які являють собою певні компроміси.
У даній статті на прикладі конструкції переднього горизонтального оперення з віхреобразователямі була розглянута оптимізація аеродинамічних параметрів і методика дослідження і проектування з використанням віхреобразователей.
Встановлено, що традиційні підходи зі спробами встановлення й оптико-мизация віхрегенераторов на передньому горизонтальному оперенні особливим чином не ведуть до покращення аеродинамічних характеристик, по причи-ні малої кількості досліджень для літаків які літають при ма-лих швидкостях в даній області. З урахуванням можливостей програмного паку-та PANSYM, були отримані дані, проаналізувавши які видно покращує з-чшенія з безпеки польоту за рахунок поздовжньої стійкості, а також в певних межах зміни аеродинамічних характеристик: плав-ве падіння коефіцієнта підйомно сили на закритичних кутах атаки, а також возростание аеродинамічного якості.
Оптимально підібрані віхреобразователі дозволяють отримати більш раціональне переднє горизонтальне оперення для надлегких ЛА кото-які двігаються на малих швидкостях, і побудовані за схемою "качка". Покращує-ться керованість і зростає максимальне аеродинамічна якість до 10% в порівнянні з чистим крилом, що тягне за собою крім підвищення безпеки, ще й економічність.

 

Біографії авторів

Богдан Глібович Комаров, НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

бакалавр

Дмитро Миколайович Зінченко, НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

доцент, к.т.н.

Посилання

Глушков Н. Н., Инешин Ю. Л., Свириденко Ю. Н. "Применение метода симметричных особенностей для расчета обтекания дозвуковых летательных аппаратов", Ученые записки ЦАГИ, т.ХХ, N1, 1989 г. 18 с.

Зінченко Д. М. «Розрахунково-експериментальна оцінка аеродинаміч-них характеристик літака з механізованим крилом». Дисертація на здобуття наукового ступеня к.т.н. Київ 2007 г.

Ударцев Е. П., Переверзев М. А., Ищенко С. А. Эксплуатационная аэродинамика. Траекторные задачи. Издательство НАУ. Киев.1998 г.

Ударцев Е. П. Вплив вихрогенераторів на аеродинамічні характеристики літака / Е. П. Ударцев, О. І. Жданов, О. Г. Щербонос. // Матеріали Х міжнародної науково-технічної конференції «Авіа 2011», Том 2. – НАУ 2011. – С. 17.11–17.14.

Торенбик Э. Проектирование дозвуковых самолетов: Пер. с англ.- М, Машиностроение, 1983,— 648 с.

D. Kuсhemann F.R.S. The aerodynamic design of aircraft. Pergamon Press Inc. Oxford OX3 0BW, England. 1985. 688 р.

Гаража В. В. Конструкция самолетов / В. В. Гаража. – Киев: КМУГА, 1998. – 524 с.

J.-H. Chen, S.-S. Li, V. T. Nguen. The effect of leading edge protuberances on the performance of small aspect ratio foils// 15th International symposium on flow visualization. June 25-28, 2012, Minsk, Belarus.

Custodio D. The Effect of Humpback Whale-like Leading Edge Protuberances on Hydrofoil Performance // Worcester Polytechnic Institute. 2007. 75 c.

Межгосударственный авиационный комитет Авіаційні правила Частина 23 Поправка 5, ОАО «АВИАИЗДАТ» 121351, г. Москва, ул. Ив. Франко, д. 48.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-15

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій