http://mgsys.kpi.ua/issue/feed Механіка гіроскопічних систем 2024-03-14T16:30:59+02:00 Олександр Васильович Збруцький zbrutsky@cisavd.kpi.ua Open Journal Systems <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Рік заснування:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> 1982</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Проблема:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> висвітлення динамічних процесів у гіроскопічних та інших системах управління об'єктами, умови їх стабілізації за різними дестабілізувальними факторами збудження, інформаційних систем, систем і засобів навігації, вимірювання та обробки інформації в цих системах</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">ISSN:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> 0203-3771, </span></span><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">eISSN:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> 2519-2272</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Свідоцтво про державну реєстрацію:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> КВ № 22859-12759ПР від 17.07.2017</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Періодичність:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> 2 рази на рік</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Мова видання:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> українська та англійська</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Засновник:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»</span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Головний редактор:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> Збруцький Олександр Васильович, доктор технічних наук </span></span></p> <p><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Індексування:</span></span></strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> Index Copernicus International</span></span></p> <p><strong><a href="http://journals.indexcopernicus.com/Mechanics+of+Gyrosco,p24783347,3.html?utm_source=SARE&amp;utm_medium=email&amp;utm_campaign=ICI+Journals+Master+List+2014"> <strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Імпакт-фактор ICV 2014: 45,59</span></span></strong></a></strong></p> <p><strong><a href="http://journals.indexcopernicus.com/Mechanics+of+Gyrosco,p24783347,3.html?utm_source=SARE&amp;utm_medium=email&amp;utm_campaign=ICI+Journals+Master+List+2014"><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;"> Імпакт-фактор ICV 2015: 65,75</span></span></a></strong></p> <p><strong><a href="http://journals.indexcopernicus.com/Mechanics+of+Gyrosco,p24783347,3.html?utm_source=SARE&amp;utm_medium=email&amp;utm_campaign=ICI+Journals+Master+List+2014"> <strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Імпакт-фактор ICV 2016: 70,03 </span></span></strong></a></strong></p> <p><strong><a href="http://journals.indexcopernicus.com/Mechanics+of+Gyrosco,p24783347,3.html?utm_source=SARE&amp;utm_medium=email&amp;utm_campaign=ICI+Journals+Master+List+2014"><strong><span style="vertical-align: inherit;"><span style="vertical-align: inherit;">Імпакт-фактор ICV 2017: 69,10</span></span></strong></a> </strong></p> http://mgsys.kpi.ua/article/view/299508 Інформаційне забезпечення створення механізму скидання квадрокоптера спеціального призначення 2024-03-06T17:53:52+02:00 Сергій Радченко konotop.dmitriy@gmail.com Дмитро Конотоп konotop.dmitriy@gmail.com <p>У цій статті було описано концепцію скидального механізму для квадрокоптера спеціального призначення з застосуванням графічних методів проектування. Також описано інформаційне забезпечення створення механізму скидання для квадрокоптерів спеціального призначення з широкими можливостями модифікації, легкістю обслуговування скидального механізму та найголовніше – з низькою вартістю у виконанні механізму.</p> <p>В статті було описано розробку та виконання механізму скидання для квадрокоптерів спеціального призначення з широким спектром модернізаційних можливостей та доволі легкими експлуатаційним характеристиками, а саме: механізм скидання розраховано на виконання доставки вантажу з корисним навантаженням до 8 кг. Під час виконання проекту було описано інформаційне забезпечення створення механізму скидання для квадрокоптерів спеціального призначення, зокрема: виконано графічний розрахунок міцності скидального механізму за умов корисних навантажень різної ваги та було виявлено, що при корисному навантаженні до 8 кг, конструкція скидального механізму витримає необхідне навантаження.</p> <p>Було виконано 3D модель скидального механізму, яка поєднує в собі простоту обслуговування та широкі можливості для модернізації. Після проведення аналізу вже існуючих механізмів було визначено основний форм-фактор механізму та його призначення.</p> <p>Орієнтуючись на розрахунки та конструкцію розробленого скидального механізму за допомогою 3D друку було виготовлено експериментальну модель скидального механізму.</p> 2023-11-21T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2023 http://mgsys.kpi.ua/article/view/299889 Метод інформаційної технології розрахунку вузлових навантажень при аналізі напружено-деформованого стану моделі крила літака траспортної категорії 2024-03-14T16:30:59+02:00 Віктор Борисов borisov.vv.1965@gmail.com <p>Однією з найважливіших задач, розв'язуваних у процесі проектування літаків транспортної категорії, є аналіз статичної міцності планера. Для коректного вирішення зазначеної задачі потрібно забезпечити точне моделювання умов навантаження конструкції, що відповідають усім розрахунковим випадкам навантаження, передбаченим нормами льотної придатності даного типу літаків. Існує кілька методів визначення величин аеродинамічних навантажень, які діють на крило. Найбільш точні дані можуть бути отримані за результатами дренажних випробувань в аеродинамічній трубі, а також при використанні спеціалізованих сучасних розрахункових програмних модулів. Однак, обидва ці методи можуть використовуватися тільки на заключних етапах проектування, коли остаточно визначена геометрія планеру літака, що проектується. До цих пір при аналізі міцності конструкції планера на ранніх стадіях проектування не використовувався метод скінченних елементів, оскільки побудова скінченно-елементної моделі складної конструкції засобами сучасних CAE-комплексів, представлених на ринку програмних продуктів, – процес дуже тривалий, копіткий та трудомісткий. Застосування об'єктно-орієнтованої інформаційної технології "SPACE" дозволило вирішити зазначену проблему, за рахунок автоматизації процесу побудови скінченно-елементної моделі. В результаті з'явилася можливість числового моделювання конструкції складних технічних об'єктів на ранніх стадіях проектування, що дозволяє використовувати скінченно-елементну модель як засіб оптимізації силової структури складного технічного об'єкта та властивостей його елементів. Однак, залишалася проблема розрахунку вузлових навантажень, що моделюють дію аеродинамічних сил на поверхню крила, оскільки на ранніх стадіях проектування може використовуватися тільки інтегральна модель навантаження, представлена у вигляді сумарних значень складових сил та моментів, розрахованих для кількох перерізів крила. У статті описано метод розрахунку значень вузлових навантажень на підставі значень інтегральних складових сил та моментів, що моделюють розподілені аеродинамічні сили, які діють на поверхню крила. Запропонований метод реалізований за допомогою методів та засобів об'єктно-орієнтованої інформаційної технології у вигляді серверного об'єкта БД "SPACE". В рамках об'єктно-орієнтованої інформаційної технології вказаний серверний об'єкт безпосередньо обмінюється даними з моделлю відсіку крила та сервером розрахунку інтегральних навантажень. У статті описані формати трафіку обміну даними та процедури прийому та передачі даних. Розроблена технологія розрахунку вузлових навантажень забезпечує прийнятну збіжність результатів з вихідними інтегральними значеннями сил та моментів, на підставі яких вони розраховуються.</p> 2023-11-21T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 Віктор Борисов