АЕРОДИНАМІЧНИЙ ВИГЛЯД ТРАНСПОРТНОГО ЛІТАКА СХЕМИ «ЛІТАЮЧЕ КРИЛО» ВЕЛИКОГО ПОДОВЖЕННЯ

Олег Львович Лемко, Євген О. Кушніренко

Анотація


"Нормальна" аеродинамічна схема, не дивлячись на те, що вона стала домінуючою у світовій авіації, з точки зору законів аеродинаміки не є ідеальною. Для утворення підйомної сили потрібно тільки крило. Усі інші елементи планера ЛА – фюзеляж, горизонтальне і вертикальне оперення існують лише для розміщення екіпажа, пасажирів і вантажів, забезпечення стійкості і керованості і забезпечення прийнятних злітно-посадочних характеристик. Стало очевидним, що з підвищенням розмірів літаків стає можливим і доцільним усю більшу частину складових їх ваги розташовувати безпосередньо у крилі. Ця ідея виразилась у аеродинамічній схемі «літаюче крило». У статті проведено розрахунок, заснований на методі розрахунку аеродинамічних характеристик в параметрах подібності. Результати аеродинамічних досліджень дали можливість розрахувати основні льотно-технічні характеристики спроектованого літака в деякому діапазоні чисел Маха.


Ключові слова


аеродинамічна схема «літаюче крило»; льотно-технічні характеристики; параметри подібності

Повний текст:

PDF

Посилання


Лемко О. Л. Аэродинамика и устойчивость летательных аппаратов схемы «летающее крыло»: моногр. // О. Л. Лемко/ – К.: НТУУ «КПИ», 2011. – 324 с.

Лемко О. Л. Спеціалізовані профілі для літальних апаратів схеми «лі-таюче крило» // О. Л. Лемко, С. О. Іщенко/ – Вісник НАУ. – 2004. – №3. – С. 53-55.

Лемко О. Л. Розрахунок льотно-технічних характеристик літального апарату за допомогою персональних ЕОМ середнього рівня // О. Л. Лемко, Ю. О. Невзгляденко, Н. І. Мікова/ – К.: НЦ ВПС України. Зб. наук. пр. № 4. –2001. С. 188-194.

Бадягин А. А. Проектирование легких самолетов // А. А. Бадягин, Ф. А. Мухамедов/ М.: Машиностроение, 1978. – 206 с.




DOI: https://doi.org/10.20535/0203-377127201438043

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2017 Олег Львович Лемко, Євген О. Кушніренко