Вплив обшивки на флатерні характеристики керуючої поверхні літального апарату

Автор(и)

  • Ігор Владиславович Тараненко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» Факультет авіаційних і космічних систем, Ukraine
  • Віталій Вікторович Сухов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» Факультет авіаційних і космічних систем, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/0203-3771342017123443

Ключові слова:

літальний апарат, флатер, елемент керуючої поверхні

Анотація

При вирішенні проблем з флатером керуючої поверхні літака завжди виникають питання: внесення нового матеріалу, зменшення маси та точнішу оцінку критичної швидкості флатеру і, тим самим, збільшення максимальної можливої швидкості літака.

Основою дослідження процесів деформації матеріалів є спадкова теорія в’язкопружності, застосування якої залежить від параметрів матеріалів, форми виробу і зміни  умов зовнішнього середовища. При цьому істотні труднощі отримання позитивного результату виникають у зв'язку з урахуванням властивостей в’язкопружності та нелінійних ефектів. Слід зазначити, що використання традиційних матеріалів в літакобудуванні дозволяло застосовувати математичні моделі, які вже зараз можна назвати спрощеними, які не враховували повною мірою властивостей в’язкопружності і більшості видів нелінійних ефектів. Дані ефекти виявляються в умовах надзвукових потоків повітря або рідини, тобто при високих швидкостях, які призводять до виникнення флатера.

Флатер – один з різновиду незгасаючих пружніх коливань частин ЛА, що виникають в польоті в результаті аеродинамічних впливів, при критичній швидкості флатера Vкр.

Основним критерієм безпеки від флатера є співвідношення критичної швидкості флатера Vкр і максимальної швидкості польоту Vmax, яку може досягати ЛА: критична швидкість флатера Vкр повинна перевищувати Vmax не менш ніж у k разів, де k - коефіцієнт запасу.

Критична швидкість флатера залежить від аеродинамічних сил, що діють на ЛА. Характеризується числом Маху  і швидкісним напором , де V - швидкість польоту, a - швидкість поширення звуку в повітряному середовищі, ρ - щільність повітря. Безпека від флатера повинна бути встановлена при всіх значеннях числа Маха і величинах швидкісного напору для розглянутих траєкторій польоту ЛА.

Біографії авторів

Ігор Владиславович Тараненко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» Факультет авіаційних і космічних систем

бакалавр

Віталій Вікторович Сухов, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» Факультет авіаційних і космічних систем

д.т.н., професор кафедри приладів та систем керування літальними апаратами

Посилання

Худаяров Б.А. «Математичне моделювання нелінійного флатера в'язкопружних елементів літального апарату в надзвуковому потоці газу»: автореф. дис... д-ра тех. наук: 01.05.02 / Б.А. Худаяров ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2008. — 36 с. — укp.

Бісплінгхофф Р.Л., Эшлі X,, Халфмен Р.Л. Аеропружність. – М.: Вид-во іноземної літератури, 1958. – 800 с.

Шклярчук Ф.Н. Коливання та аеропружність літальних апаратів. − М.: Вид-во МАІ, 1981. – 90 с.

Гришаніна Т.В., Шклярчук Ф.Н. Вибрані задачі аеропружності: Навчальний посібник. - М .: Вид-во МАІ, 2007. - 48 с.

Расчет на безопасность от флаттера крыла малого удлинения методом полиномов Благодырева О. В. Электронный журнал «Труды МАИ». Выпуск № 68 www.mai.ru/science/trudy/

Конструкції з композиційних матеріалів в літаку Ан-148 - Д.С. Ківа, А.З. Двейрін, А.М. Баранніков та ін. // Композиційні матеріали в промисловості: зб. матеріалів 27 міжнародної наук.-практич. конференції. Ялта, АР Крим. 27 травня - 1 червня 2007 р К .: Уіц «Наука. Техника. Технологія ». - К., 2017. - С. 121.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-29

Номер

Розділ

Механіка елементів конструкцій